Lijst van lezingen en vorming - List of lectures and workshops - Liste des conférences et formations
Blauw: Frans of Engels - Blue: French or English - Bleu: Français ou Anglais
Blauw: Frans of Engels - Blue: French or English - Bleu: Français ou Anglais
Boey, R. (2024) Indicaties voor en belang van logopedie. VVL Studiedag boor CLB. Online.
Boey, R. (2023) Zijn behandelingen voor stotteren evenwaardig? Klinische en wetenschappelijke rechtvaardiging bij de keuze van stottertherapie. 42ste VVL Congres: Gent.
Boey, R. (2024) The measurement of parental stress in relation to the child's stuttering: impact on quality of life. ESLA 12th Congress. Brugge, Belgium.
Boey, R. (2023) Zijn behandelingen voor stotteren evenwaardig? Klinische en wetenschappelijke rechtvaardiging bij de keuze van stottertherapie. 42ste VVL Congres: Gent.
Boey, R. (2023) Inleiding. Openingstoespraak. 42ste VVL Congres: Gent.
Boey, R. (2022) Perspectieven voor de logopedist. 31ste VVL Congres: Gent.
Boey, R., Niessen, H. & Lefevere, S. (2023) Webinar. Eksersi: wat is het en hoe het te gebruiken? Antwerpen.
Boey, R. (2022) The importance and necessity to detect stuttering early by diffent professionals: the construction and validation of a Detection Instrument Stuttering DIS2. ESLA 11th Congress. Salzburg, Austria.
Boey, R. (2022) Measurement of stress perception in parents of children with dyslexia. How to use it in clinical practice and how to deal with it in treatment? ESLA 11th Congress. Salzburg, Austria.
Boey, R. (2022) Meting van de stressperceptie bij ouders van kinderen met dyslexie. Hoe dit te gebruiken in de klinische praktijk en er mee om te gaan in de behandeling. 31ste VVL Congres: Gent.
Boey, R. (2022) Perspectieven voor de logopedist. 31ste VVL Congres: Gent.
Boey, R. (2022) Zelftherapie door kinderen, tieners en volwassenen die stotteren. 31ste VVL Congres: Gent.
Boey, R. (2022) Logopedie: een beroep in verandering. Gesel: Tongeren.
Boey, R. (2022) Webinar Long COVID traject. Toellchting logopedie. Domus Medica: Antwerpen.
Boey, R. (2021) Het systematisch gebruik van gestructureerd oefenmateriaal in de behandeling van stotteren. Het inzetten van het digitaal oefenplatform Eksersi in therapie en telelogopedie. CIOOS Workshop: Antwerpen.
Boey, R., Niessen, H. & Lefevere, S. (2021) Webinar. Het praktisch gebruik van Eksersi voor Dyslexie, Stotteren en Articulatie. Antwerpen.
Boey, R. (2021) Temperament bij stotteren: update en verdieping. CIOOS Navorming. Online 12 & 19 maart.
Boey, R. (2021) Telelogopedie. Huidig wettelijk kader en toekomstperspectieven. VVL CPV Webinar
Boey, R. (2021) Telelogopedie bij stotteren. VVL CPV Webinar
Boey, R., Niessen, H. & Lefevere, S. (2020) Webinar. Eksersi van Prol Linguam. Antwerpen.
Boey, R. (2020) Hersenwerking i.f.v. stotteren en gerelateerd gedrag. CIOOS Navorming vierdelige webinar. 13 en 17 oktober & 10 en 24 november.
Boey, R. (2020) Stressbeleving bij ouders van een stotterend kind. Metingen met de VOKIS. VVL Symposium Telelogopedie. Webinar
Boey, R. (2020) Sociaal cognitieve gedragstherapie bij heel jonge stotterende kinderen: 'evidence based' handelen. Gastcollege UGent Opleiding Logopedie. Online.
Boey, R. (2019) Ouderbegeleiding in de logopedie. Workshop VVL CPV Gent
Boey, R. (2019) Stotteren: wetenschappelijke kennis en klinisch handelen. CIOOS Voordracht ter gelegenheid van CIOOS 25 jaar: Antwerpen UZA.
Boey, R. (2019) Inzichten in de hersenwerking en gedragsneurologie en het nut voor de kliniscche praktijk bij stotteren. 40ste Congres VVL, Congrescentrum ICC, Gent.
Boey, R. (2019) Sociaal cognitieve gedragstherapie bij heel jonge stotterende kinderen: 'evidence based' handelen.? Gastcollege Masteropleiding Logopedie: UGent, Gent.
Boey, R. (2019) Telegeneeskunde en mHealth-toepassingen. Telelogopedie. Symposium mHealth RIZIV, Brussel
Boey, R. (2019) Evidence-Based Practice en Logopédie: Vignettes Cliniques en Bégaiement. Conférence Université de Genève: Suisse
Boey, R. (2019) Screening en Detectie van Stotteren: DIS2. Studiedag CIOOS: Antwerpen.
Boey, R. (2019) Stressbeleving bij ouders van stotterende kinderen: metingen met de VOKIS. CIOOS Studiedag: Antwerpen.
Boey, R. (2018) Dyslexie: essentiële kenmerken - caractéristiques essentielles. Presentatie/presentation LogoMut RIZIV - INAMI, Brussel - Bruxelles.
Boey, R. (2018) A training program for parents of stuttering children: justification, content and effects. CPLOL 10th European Congress: Cascais, Portugal.
Boey, R. (2018) Huisarts en Logopedie. Huisartsennconferentie Domus Medica: Antwerpen.
Boey, R. (2017) Efficacité thérapeutique: succès et récidives dans les traitements des personnes qui bégaient. Conférence Internationale.. Université Catholique de Louvain UCL, Louvain-la-Neuve.
Boey, R. (2017) In het Brein van Kinderen met Dyslexie. Hoe prenatale ontwikkeling en neurofysiologie ons helpt om kinderen met dyslexie te begrijpen. Congres Moedewaarom leRen wij? De Tol, Brugge
Boey, R. (2017) Hersenwerking en gedragsneurologie bij stotteren: belang en gebruik in de klinische praktijk. 38ste Congres VVL, Congrescentrum ICC, Gent..
Boey, R. (2017) Herval bij stotteren.: wat te doen in de praktijk? 38ste Congres VVL, Congrescentrum ICC, Gent.
Boey, R. (2017) Ouderbegeleiding in de logopedie. Introductie. VVL. Congrescentrum Zebrastraat, Gent.
Boey, R. & Niessen, H. (2017) Ouderbegeleiding bij dyslexie en dysorthografie. Workshop VVL. Bluepoint, Berchem.
Boey, R. & Niessen, H. (2017) Ouderbegeleiding bij dyslexie en dysorthografie. Workshop VVL. Aula Schaubroeck, Nazareth.
Boey, R. & Niessen, H. (2017) Ouderbegeleiding bij dyslexie en disorthografie. Workshop VVL. Rosenberg, Waasmunster.
Boey, R. (2016) Het ontwerpen van een cursus voor ouders van kinderen met dyslexie en dysorthografie. Deel 2. Vorming Cognitio: Essen.
Boey, R. (2016) Teleconsultatie in de Logopedie. VOKA Werkgroep mHealth, Antwerpen.
Boey, R. & Niessen, H. (2015) Dyslexie. Leesvaardigheid en leesattitude bij kinderen met dyslexie en zonder. Nieuw onderzoek van LVT en LAT. TOL-Congres Moeder waarom leRen wij: Brugge.
Boey, R. (2015) Ontwerpen van een oudercursus in de logopedie. Minicursus. Vlaamse Vereniging voor Logopedisten VVL, Belsele.
Boey, R. & Niessen, H. (2015) Dyslexie. Leesvaardigheid en leesattitude bij kinderen met dyslexie en zonder. Nieuw onderzoek met LVT en LAT. Congres Moedewaarom leRen wij? De Tol, Brugge
Boey, R. (2015) Ouders als medewerkers in stottertherapie. Verantwoording, ouderprogramma en effectren. 36ste Congres VVL, Congrescentrum ICC, Gent.
Boey, R. & Niessen, H. (2015) Leesvaardigheid en Leesattitude: een onderzoek bij 520 kinderen van 6 tot 12 jaar als basis voor nieuwe leestests: LVT1-6 en LAT 2-6. 36ste Congres VVL, Congrescentrum ICC, Gent..
Boey, R. & Niessen, H. (2015) De leestests: LVT1-6 en LAT 2-6. 36ste Congres VVL, Congrescentrum ICC, Gent..
Boey, R. (2015) Het ontwerpen van een cursus voor ouders van kinderen met dyslexie en dysorthografie. Deel 1. Vorming Cognitio: Essen.
Boey, R. (2015) Parental Guidance as Part of Stuttering Therapy of Young Children: Justification, Content, Organization and Effects. European Conference CPLOL: Firenze, Italy.
Boey, R. (2015) E-health in de logopedie en audiologie: welke opties voor de toekomst? 16de Symposium Logopedie en Audiologie. UGent, Gent.
Boey, R. (2015) Le bégaiement: données de la recherche et implications pour la pratique. Conférence. Université Catholique de Louvain UCL, Louvain-la-Neuve.
Boey, R. (2015) Tests de Sévérité du Bégaiement TSB-NL et TSB-L. Conférence. Université Catholique de Louvain UCL, Louvain-la-Neuve.
Boey, R. (2014) OASES. Overall Assessment of the Speakers Experience of Stuttering.. De relatie met levenskwaliteit. CIOOS Studiedag: Antwerpen.
Boey, R. (2014) Telelogopedie. 35ste Congres VVL, Congrescentrum ALM, Berchem.
Boey, R. (2014) Telelogopedie. Télélogopédie. Presentatie voor de conventiegroep RIZIV: Brussel.
Boey, R. (2014) Participation et coopération des parents dans la thérapie pour leur jeune enfant qui bégaie: une condition nécessaire. Congrès International de Logopédie. UPLF, Namur.
Boey, R. (2014) Le bégaiement:données de la recherche et implications pour la pratique. Association Scientifique et Ethique des Logopèdes Francophones ASELF, Université Catholique de Louvain UCL, Louvain-la-Neuve.
Boey, R. & Lefevere, S. (2013) Verbruiksprofielen D3 op basis van een studie van 7.000 patiënten. 34ste Congres VVL, Congrescentrum ALM, Berchem.
Boey, R. (2013) Guidance Parentale. Cours de parents d'un jeune enfant qui bégaie. Formation UPLF, Namur.
Boey, R. (2013) Stotteren: articulatiestoornissen en verstaanbaarheid. Studiedag CIOOS: Antwerpen.
Boey, R. (2012) Levenskwaliteit bij volwassenen die stotteren na therapie. 33ste Congres VVL, Congrescentrum ALM, Berchem. .
Boey, R. (2012) Impact of Listener Reactions toward Stuttering of Children: Consequences for Treatment. European Conference CPLOL: Den Haag, Nederland.
Boey, R. (2012) Post Therapy Quality of Live of Adults who Stutter. European Conference CPLO: Den Haag, Nederland.
Boey, R. (2012) Impact of Listener Reactions toward Stuttering of Children: Consequences for Treatment. World Conference on Fluency Disorders: Tours, France.
Boey, R. (2012) Model of onset of stuttering and related variables. World Conference on Fluency Disorders: Tours, France.
Boey, R. (2012) Stuttering and temperament in young children (2-6 y.). Poster session. . World Conference on Fluency Disorders: Tours, France.
Boey, R. (2012) Model of onset of stuttering and related variables. European Conference CPLOL: Den Haag, Nederland.
Boey, R. (2012) The diagnosis of Stuttering in Children and Adults. The Stuttering Severity Test. Workshop. European Conference CPLOL: Den Haag, Nederland.
Boey, R. (2011) Awareness of Young Stuttering Children towards their Speech Dysfluency. 9th Oxford Dysfluency Conference: Oxford, United Kingdom.
Boey, R. (2011) Psycho-educatie bij stotterende kinderen en tieners. 32ste Congres van de Vlaamse Vereniging voor Logopedisten, Elewijt.
Boey, R. (2011) Does the Communication Attitude of Children just represent Stuttering Severity? 9th Oxford Dysfluency Conference: Oxford, United Kingdom.
Boey, R. (2011) La thérapie cognitivo-comportementale sociale pour le bégaiement chez des enfants âgés de 7 à 14 ans. Formation UPLF, Namur.
Boey, R. (2011) Herstel van Stotteren. NVLF Congres: Utrecht, Nederland.
Boey, R. (2010) Social Cognitive Behavior Therapy for Stuttering Children (7-14 years old). Formation. The Royal College of Speech Language Therapists: London, United Kingdom.
Boey, R. (2010) Communication Attitude of Stuttering Children. ECSF Congres: Antwerp.
Boey, R. (2010) Essentials of epidemiology and phenomenology of stuttering: consequences for clinical SLP practice. 4th Congres of Croation Speech and Language Pathologists, Zagreb, Croatia.
Boey, R. (2010) Le traitement cognitivo-comportementale sociale du bégaiement chez des enfants jeunes âgés de 2 à 5 ans. Formation. Université de Genève, Suisse
Boey, R. (2009) Bégaiement: Evidence Based Practice. Considérations et Illustrations. Conférence Université de Genève, Suisse.
Boey, R.(2009) Kan spraak- en taalontwikkeling en stimulatie stotteren uitlokken? Mythe of evidentie? 31ste Congres van de Vlaamse Vereniging voor Logopedisten, Ter Elst, Edegem.
Boey, R. (2009) Le bégaiement du jeune enfant. 4ième Rencontre d'ORL Pédiatrique. Hôpital Universitaire des Enfants Reine Fabiola.: Bruxelles.
De Meyere, P, Boey, R. en D'Hondt, M.(2009) Logopedie voor Kindergeneeskunde. Vlaamse Vereniging voor Kindergeneeskunde, UZ Gent, Gent.
Boey, R. (2009) Spreken over Stotteren. Boekenbeurs 31 oktober - 11 november: Antwerpen.
Boey, R. (2009) Waarom specialiseren in stotteren? Informatiedag Hogeschool Vesalius: Gent.
Boey, R.(2009) Stotteren. Over ontstaan, ontwikkeling, behandeling van stotteren en richtlijnen voor de arts. Huisartsennconferentie Domus Medica: Antwerpen.
Boey, R.(2009) Hoe stotteren ontstaat en ontwikkelt: recente inzichten over stotteren. Implicaties voor het klinische handelen. Studiedag SIG: Destelbergen.
Boey, R. (2009) Model of onset of stuttering and related variables. European Conference CPLOL: Ljubljana, Slovenia.
Boey, R. (2009) Levenskwaliteit bij volwassenen die stotteren na therapie.CIOOS Studiedag: Antwerpen.
Boey, R. (2009) Epidemiology and Phenomenology of Stuttering: a model of development. European Conference CPLOL: Ljubljana, Slovenia.
Boey, R. (2009) Long Term Effects of Social Cognitive Behaviour Therapy for Stuttering. European Conference CPLOL: Ljubljana, Slovenia.
Boey, R. (2008) Effecten van een sociaal-cognitieve gedragstherapie voor stotteren op lange termijn. 30ste Congres van de Vlaamse Vereniging voor Logopedisten, UAntwerpen, Antwerpen.
Boey, R. (2008) Long Term Effects of Social Cognitive Behaviour Therapy for Stuttering Children and Adults. 6th Oxford Dysfluency Conference: Oxford, United Kingdom.
Boey, R. (2008) Onset of Stuttering: Related Variables. 6th Oxford Dysfluency Conference: Oxford, United Kingdom.
Boey, R. (2008) Long Term Effects of Social Cognitive Behaviour Therapy for Stuttering Children and Adults. ECSF Congres: Antwerp.
Boey, R. (2008) Stotteren: effecten van sociaal cognitieve gedragstherapie. Implicaties voor de klinische praktijk. Vorming RC, Turnhout.
Boey, R. (2008) Spreekvrees en spreken in groep. Gastles Opleiding Toerisme. PIVA:Antwerpen.
Boey, R. (2008) Hoe spraak en taal ontwikkelt. Wat als het misloopt? Pedagogische Studiedag Basisonderwijs: Loenhout.
Boey, R. (2007) Herstel van Stotteren. Post Academische Vorming UAntwerpen, Antwerpen.
Boey, R. (2007) Le bégaiement chez des jeunes enfants (âgés de 2 à 5 ans). 1. Phénomènes genèse et développement. 2. Dépistage et diagnostique. 3. Thérapie: les caractéristiques. Formation UPLF, Namur.
Boey, R. (2007) Stotteren. bij. Deel 1: Verschijnselen. Deel 2: Detectie en Diagnostiek. Deel 3: Begeleiding en Behandeling. Post Hogeschoolvorming Logopekinderendie: Nabij Rotterdam: Rotterdam, Nederland.
Boey, R. (2006) Stotteren op school: een actieve aanpak. Gastcollege. KHK Lerarenopleiding: Vosselaar.
Boey, R. (2006) Spraak- en taalstoornissen bij kleuters en kinderen;: richtlijnen voor het detecteren en signaleren door de school. Pedagogische studiedag Basisonderwijs Oefenschool Wijnegem, Wijnegem.
Boey, R. (2006) Long Term Effects of a Social Cognitive Behaviour Therapy for Stuttering Children and Adults. IFA Congres: Dublin, Ireland.
Boey, R. (2005) Stotteren. bij kinderen. Deel 1: Verschijnselen. Deel 2: Detectie en Diagnostiek. Deel 3: Begeleiding en Behandeling. Post Hogeschoolvorming Logopedie: Nabij Rotterdam: Rotterdam, Nederland.
Boey, R. (2005) Le bégaiement chez des jeunes enfants (âgés de 2 à 5 ans). 1. Phénomènes genèse et développement. 2. Dépistage et diagnostique. 3. Thérapie: les caractéristiques. Formation UPLF, Namur.
Boey, R. (2005) Le bégaiement chez des enfants jeunes (âgés de 2 à 5 ans). Rééducation: justification, traits et continu en général. Liège 4 juni 2005. Bijscholing voor UPLF.
Boey, R. (2005) Stotteren op school: een actieve aanpak. Gastcollege. KHK Lerarenopleiding: Vosselaar.
Boey, R. (2004) Le bégaiement chez des enfants jeunes. Rééducation: justification et caractériques. Formation Université Catholique de Louvain UCL, Louvain-la-Neuve.
Boey, R. (2004) Epidémiologie et évaluation du bégaiement. Conférence des Mutuelles Socialistes: Bruxelles.
Boey, R. (2004) Stotteren. bij kinderen. Deel 1: Verschijnselen. Deel 2: Detectie en Diagnostiek. Deel 3: Begeleiding en Behandeling. Post Hogeschoolvorming Logopedie: Nabij Rotterdam: Rotterdam, Nederland.
Boey, R. (2004) Stotteren op school: een actieve aanpak. Gastcollege. KHK Lerarenopleiding: Vosselaar. 22 april.
Boey, R. (2004) Stotteren bij kinderen. Deel 1: Verschijnselen. Vorming. Lessius Hogeschool: Antwerpen.
Boey, R. (2004) Stotteren bij kinderen. Deel 2: Detectie en Diagnostiek bij kinderen (2-5 jaar en 6-12 jaar). Vorming. Lessius Hogeschool: Antwerpen.
Boey, R. (2004) Stotteren bij kinderen. Deel 3: Begeleding en Behandeling bij kinderen (2-5 en 6-12 jaar). Vorming. Lessius Hogeschool: Antwerpen.
Boey, R. (2004) Stotteren op school: een actieve aanpak. Gastcollege. KHK Lerarenopleiding: Vosselaar.
Boey, R. (2003) Le bégaiement chez des jeunes enfants (âgés de 2 à 5 ans). 1. Phénomènes genèse et développement. 2. Dépistage et diagnostique. 3. Thérapie: les caractéristiques. Formation UPLF, Namur.
Boey, R. (2003) Vloeiendheidsstoornissen: 'state of the art'. 25ste Congres van de Vlaamse Vereniging voor Logopedisten VVL, Antwerpen, Antwerpen.
Boey, R. (2003) Stotteren: verschijnselen, ontstaan, ontwikkeling en hulp in kleuteronderwijs. Gastcollege. Vorselaar, Katholieke Hogeschool Kempen. November.
Boey, R. (2002) Opvang en begeleiding van stotterende kinderen. Workshop. Anterpen, VVGG Congres Psychiatrie.
Boey, R. (2002) Screening, diagnostiek en therapie voor stotteren bij kleuters en kinderen. Workshop. UAAntwerpen.
Boey, R. (2002) Stotteren op school: een actieve aanpak. Vorming. Karel de Grote Hogeschool: Antwerpen.
Boey, R. (2002) Stotteren: verschijnselen, ontstaan, ontwikkeling en hulp in kleuteronderwijs. Gastcollege. Vorselaar, Katholieke Hogeschool Kempen. 19 april 2002.
Boey, R. (2002) Stotteren bij heel jonge stotterende kinderen: ontstaan en ontwikkeling. Congres Ontwikkelingspsychologie. UAntwerpen.
Boey, R. (2001) Stotteren bij kleuters. Verschijnselen en opvang op school. Gastcollege Vorselaar, Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Lerarenopleiding.
Boey, R. (2000). Why therapy for young stuttering children (2-5 years) ? Voordracht. Denmark, Nyborg, IFA 3rd World Congress on Fluency Disorders. 7-11 augustus 2000.
Boey, R. (2000). Vas-y-pour le bégaiement. Discours. Bruxelles Hôtel de ville , Sixième Jour Mondial du bègaiement. 17 octobre 2000.
Boey, R. (2000) Kom op voor stotteren. Voordracht. Brussel Stadhuis, Zesde Wereldstotterdag. 17 oktober 2000.
Boey, R. (2000) Taal- en spraakstoornissen bij stotteren. Voordracht. Antwerpen, VVL XIIste Congres, 7 oktober 2000.
Boey, R. (2000) Cognitie en metacognitie bij stotteren. Vugt, NVST Conferentie, 17-18 november 2000.
Boey, R. (1999) Stotteren op school. Een actieve aanpak ! Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool, Centrum voor Permanente Vorming, 9 en 16 december 1999.
Boey, R. (1999) Stotteren: wat je er aan kan doen. Vorselaar, Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Lerarenopleiding Navorming, 15 november 1999
Boey, R. (1999). Stressoren voor stotteren op school. Model en klinische gegevens. Antwerpen, UIA, CIOOS Studiedag Klinische Praktijk, mei 1999.
Boey, R. (1999). Meer weten over stotteren. Informatieles voor studenten kleuteronderwijs. Gastcollege. Vorselaar, Katholieke Hogeschool Kempen, november 1999.
Boey, R. (1999). Behandeling van zeer jonge stotterende kinderen. Zeeland, NVST Regionaal, 23 augustus 1999.
Boey, R. (1999). Stotteren: wat je er aan kan doen. Voordracht. Loenhout: Baloen Vrije Basisschool, 16 maart 1999.
Boey, R. (1998). Le bégaiement chez des enfants jeunes (âgés de 2 à 5 ans). Voordracht. Liège, UPLF, 24 november 1998.
Boey, R. (1998). Stottertherapie bij jonge kinderen. Verantwoording en methodiek. Voordracht. Leuven, K.U.L. Studiedag stotteren t.g.v. Prof. Em. Bastijns, 23 oktober 1998
Boey, R. (1998). Vroege detectie van stotteren. Verantwoording, strategie, instrumentarium. Antwerpen, VVL XXste Congres
Boey, R. (1998). Spraak- en taalstoornissen bij stotteren. Implicaties voor therapie. Antwerpen, Katholieke Vlaamse Hogeschool, Modules Permanente Vorming voor Logopedisten.
Boey, R. (1997) Diagnosis of stuttering in young children. Workshop. Aachen, Erasmus.
Boey, R. (1997) Training of parents of young stuttering children. Practicum. Aachen, Erasmus.
Boey, R. (1997). Stotteren: verschijnselen, detectie en begeleiding. Antwerpen, Katholieke Vlaamse Hogeschool, Modules Permanente Vorming voor Logopedisten.
Boey, R. (1997). Detecteren en begeleiden van jonge stotterende kinderen. CIOOS Studiedag, Bornem.
Boey, R. (1997).Als kleuters stotteren... Een handreiking voor kleutersleidsters. Wijnegem, Karel de Grote Hogeschool, Centrum voor Permanente Vorming, 17 april 1997
Boey, R. (1997). Stotteren: fenomenologie en implicaties voor hoger onderwijs. Seminarium. Antwerpen, UIA, SUHOPA.
Boey, R. (1997). Stotteren bij kleuters en kinderen. Voordracht. Antwerpen, VVL Congres, 8 november 1997.
Boey, R. (1996) Type 3 stotteren. Stotteren bij heel jonge kinderen met obsessief-compulsief gedrag. Voordracht. Antwerpen, NVST Vijfde Conferentie Lustrum.
Boey, R. (1996) Spraak- en taalstoornissen: verschijnselen en opvang in de kleuterschool. Voordracht. Vorselaar, Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Lerarenopleiding.
Boey, R. (1996) Therapy for young stuttering children. IFA, Word Congress, München.
Boey, R. (1995) Gedragstherapie bij stotteren. Voordracht NVST, Woudschoten 6-8 april 1995.
Boey, R. (1994) Gedragsmodificatie bij ouders van jonge stotterende kinderen door middel van een oudertrainingsprogramma. Workshop. Kortrijk, RC, 22-24 februari 1994
Boey, R. (1994) Opvolging van stottertherapie bij opgroeiende jonge kinderen. Voordracht voor OSK en BEVOS. Antwerpen, Middelheim Ziekenhuis.
Boey, R. (1994) Changes in the treatment of young stuttering children. Antwerp,CPLOL Second European Congress.
Boey, R. (1993) Begeleiding van jonge stotterende kinderen. Colleges. Rotterdam, Cowag: Hogeschool Rotterdam en Omstreken, Tweede Fase Opleiding Stotteren. 3, 10, 17 december 1993.
Boey, R. (1993) Onderzoek en therapie voor heel jonge kinderen die stotteren en hun ouders. Voordracht en workshop. Kortrijk, RC, 1-3 maart 1993.
Boey, R. (1993) Modification of the behavioural models of parents in reaction upon the stuttering of their young children. A training program for parents. Münster, Jahresfortbildungstagung des Deutschen Bundesvebandes für Logopädie. 19-22 mei 1993
Boey, R. (1993) Modification of the behavioural models of parents in reaction upon the stuttering of their young children. The evaluation and efficacy of a group training program. Measurement with the Semantic Relationship Test. Oxford, Oxford Dysfluency Conference, 19-22 augustus 1993.
Boey, R. (1992) Cursus diagnostiek en behandeling van jonge stotterende kinderen van 3-6 jaar. Utrecht, Hogeschool Midden Nederland, NVLF Navorming, 8 en 22 februari 1992..
Boey, R. (1989) Over de aanleg van een organismen om spraak en taal te ontwikkelen. Voordracht. Loenhout Ouderwerkgroep
Boey, R. (1988) Sociale vaardigheidstraining bij (jonge) stotterende kinderen. Rotterdam, Dijkzigt Ziekenhuis, NVST Conferentie, 24-25 maart 1988.
Boey, R. (1988) Vloeiend spreken, onvloeiend spreken, stotteren, broddelen: diagnostische aspecten en therapeutische aspecten. Kortijk, RC.
Boey, R. (1988) Aspecten van de diagnostiek bij stotteren. Antwerpen, Bijscholing Bijz. Onderwijs, MPI Emmaüs
Boey, R. (1987). Behaviour modification in parents of young stuttering children. Oxford Disfluency Conference: Oxford., United Kingdom.